Alisa Olejnik za TV EuroNews

Gošća TV EuroNews i emisije "Cult" bila je Alisa Olejnik, glumica u predstavi "Gerdina soba" koja je očarala publiku "Novosadskih pozorišnih igara" na kojima je uz Grand prix osvojila još četiri nagrade. Hvala Nataši Kovačev i TV EuroNews.

Fotografija: Vladimir Veličković

"Gerdina soba" apsolutni pobednik prvih "Novosadskih pozorišnih igara"

"Gerdina soba", predstava Osobnjak teatra iz Sankt Peterburga, apsolutni je pobednik prvih "Novosadskih pozorišnih igara". Čudesna predstava, čudesna glavna glumica Alisa Olejnik, pomerili su granice doživljaja pozorišne magije u publici...

Grand Prix - nagradu za najbolju predstavu u celini žiri dodeljuje predstavi "Gerdina soba", u produkciji Osobnjak teatra, Sankt Peterburg, Rusija

Predstava "Gerdina soba" je u svim segmentima ujednačena i pokazala je mogućnosti i lepote teatarske bajke objedinjavajući sve komponente važne za kvalitet jedne predstave: svetlo, muziku, glumu i režiju.

Nagradu za najbolju režiju žiri dodeljuje Jani Tuminoj, za režiju predstave "Gerdina soba", u produkciji Osobnjak teatra, Sankt Peterburg, Rusija

Nagradu za glumačku bravuru žiri dodeljuje Alisi Olejnik, za ulogu Gerde u predstavi "Gerdina soba", u produkciji Osobnjak teatra, Sankt Peterburg, Rusija

Nagradu za majstorstvo animacije žiri dodeljuje Ireni Bausović Tomljanović za više uloga u predstavi "Kafe kraljevstvo", u produkciji Kazališta lutaka Zadar, Hrvatska

Nagradu "Budućnost glume" žiri dodeljuje Dominiku Karakašiću za više uloga u predstavi "Kafe kraljevstvo", u produkciji Kazališta lutaka Zadar, Hrvatska

Nagradu za scenografsko ostvarenje žiri dodeljuje Kiri Kamalidinovoj za predstavu "Gerdina soba", u produkciji Osobnjak teatra, Sankt Peterburg, Rusija

Nagradu za kostimografsko ostvarenje žiri dodeljuje Anisi Kornidovoj za predstavu "Gerdina soba", u produkciji Osobnjak teatra, Sankt Peterburg, Rusija

Specijalnu nagrada za kolektivnu igru žiri dodeljuje ansmblu predstave "Tihi dečak", u produkciji Pozorišta za decu Kragujevac, Srbija

Specijalnu nagrada za originalni rediteljski pristup temi žiri dodeljuje Tinu Grabnaru za režiju predstave "Tihi dečak", u produkciji Pozorišta za decu Kragujevac, Srbija

Specijalnu nagradu za inovativnost žiri dodeljuje Sandrini Lindgren i Išmailu Falkeu za predstavu "Nevidljive zemlje", u produkciji "Livsmeldet" (Grus Grus Teatar), Turku, Finska

Međunarodni festival profesionalnih pozorišta za decu i mlade "Novosadske pozorišne igre" održan je u okviru programa "Bajke budućnosti" Novi Sad - Evropska prestonica kulture 2022.

Čestitamo svim nagradjenima.

Fotografije: Vladimir Veličković

Priprema, pozor – pitanjaaaaa...

Deca Dramskog studija Pozorišta mladih, osnovnoškolskog uzrasta od prvog do petog razreda, bila su deo radionica “Mladi kritičari”, osmišljenih da budu jedan od pratećih programa “Novosadskih pozorišnih igara”. Na njima su, posle predstava, deca razgovarala o temama i dilemama njihovih autora, načinu rada, razumevanju teksta i zanata.
Polaznike ovog studija glumi i o pozorištu, inače, podučavaju glumice: Neda Danilović i Slavica Vučetić, a na radionicama/razgovorima koji su upriličeni tokom festivala gošća - edukatorka i moderatorka bila je Divna Stojanov.
U susretim najmlađih kritičara i stvaralaca čula su se vrlo zanimljiva pitanja, otvorena i duhovita. Deca su pronalazila način da artikulišu svoja osećanja o odgledanoj predstavi i čini se da su u tom svom čistom nastojanju bila preciznija od velikih kritičara.
“Radionica 'Mladi kritičari' svojevrstan je uvod u pozorišnu umetnost.”, kaže Divna Stojanov. “Namenjena je predškolcima i mlađim osnovcima, a cilj joj je da ih nauči osnovnim pozorišnim pojmovima i pruži alate pomoću kojih mogu da gledaju, razumeju i analiziraju predstavu, i da kasnije o njoj razgovaraju. Ideja radionica je da najmlađi gledaoci izgrade kritičko mišljene, da steknu samopouzdanje da ga iskažu i da nauče da obrazlože zašto im se predstava (nije) svidela.”, reči su Stojanov koja precizira da predstave uvek gledaju zajedno, a da potom pokušavaju da što detaljnije razlože složen sistem kakav je pozorišna predstava. Stojanov smatra da su susreti dece sa umetnicima na “Novosadskim pozorišnim igrama” dragocena prilika da deca pitaju autore o svojim nedoumicama i da razmene utiske i zapažanja.
“Radionicama pozorište preuzima na sebe obrazovnu ulogu u širem smislu, Osim mesta izvođenja predstava, postaje i prostor diskutovanja, promišljanja, učenja i razmene mišljenja.”, zaključuje Stojanov.  Pored svega toga, deca su posle predstave popunjavala i upitnike u kojima su ispisivala svoje utiske o predstavi.